Saturday, March 17, 2007

skor to die for och kanske bara avis


Usch ... idag hittade jag SKORNA (lika de på bilden men snyggare). Costume National, mörkt mörkt lila läder, rund bulltå, hög klumpklack som smalnar av längst ned (lite som Acnes nya pumps) och med en knytgrej över vristen. De var så snygga att jag nästan började lipa för att jag inte har råd (se föregående inlägg).
Tårarna skulle ha varit gröna av harm och avundsjuka för bredvid mig i skohyllan stod en ung rich-bitch, som Elin Lanto skulle uttryckt det. Efter att ha vänt och vridit på skorna snörpte hon lite på sin rosa lipglossmun och sa: Ammen man vill ju ha ett par skor som är liksom SPECIELLA som de här, fast när de finns på NK är det ju inget roligt ...

Ok, hade det varit ett par Rizzo-pjucks hade jag kanske förstått henne, har man cash lever man därefter, men de här fanns i tre exemplar. Baaaah, jag har nog lite småstad kvar i mig trots allt, och jag är inte säker på att det bara är dåligt.

No comments: